Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ


Στις 23 Απριλίου 2012 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως υπουργική απόφαση με θέμα «Ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό έγγραφο», με την οποία ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τις διαδικασίες έκδοσης των ηλεκτρονικών δημοσίων εγγράφων, το κύρος και την αποδεικτική ισχύ τους, την πρόσβαση σε αυτά, τη διακίνηση τους καθώς και τα πρότυπα και τις τεχνικές προδιαγραφές της μορφής τους. Ως ηλεκτρονικό δημόσιο έγγραφο νοείται κάθε ηλεκτρονικό έγγραφο που εκδίδεται από δημόσια υπηρεσία ή φορέα έτσι, ώστε να προκύπτει με μηχαναγνώσιμο τρόπο η αρχή που το εξέδωσε και η ημερομηνία έκδοσης, ενώ η γνησιότητα αυτών των εγγράφων θα επιβεβαιώνεται με ψηφιακή υπογραφή. Με απόφαση του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ορίσθηκαν, επίσης, οι αρμόδιοι φορείς και οι διαδικασίες έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών, προκειμένου πολίτες και επαγγελματίες να χρησιμοποιούν ψηφιακή υπογραφή.
Αρμόδια για την παραλαβή των αιτημάτων και την ταυτοποίηση των στοιχείων των φυσικών προσώπων προκειμένου να εκδώσουν ή να ανανεώσουν ψηφιακό πιστοποιητικό, είναι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) σε ολόκληρη την επικράτεια. Νέο στοιχείο αποτελεί η δυνατότητα να πιστοποιηθούν ως Αρχές Εγγραφής και φορείς που εκπροσωπούν επαγγελματικές ενώσεις, που παρέχεται με στόχο την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων. Ήδη, ως Αρχές Εγγραφής που μπορούν να ταυτοποιούν τα στοιχεία των μελών τους σε όλη τη χώρα, ορίστηκαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών.
Σημειώνεται, ότι ήδη από τον Ιανουάριο του 2012, είχαν δοθεί στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής 500 ψηφιακές υπογραφές μέσω του Δ.Σ.Α. σε δικηγόρους να μπορούν να καταθέτουν δικόγραφα ηλεκτρονικά, και 500 μέσω του Τ.Ε.Ε. σε μηχανικούς, για να καταθέτουν με τον ίδιο τρόπο οικοδομικές άδειες. Το ενδιαφέρον των επαγγελματιών και των δύο ειδικοτήτων ήταν ιδιαίτερα αυξημένο.
Πρόθεση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, είναι να αναπτυχθούν εφαρμογές και υπηρεσίες σύντομα, ώστε να μπορεί ο πολίτης να χρησιμοποιήσει την ψηφιακή του υπογραφή για πλήθος υπηρεσιών, ακόμη και από το κινητό του.


ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS:

ΥΑΠ/Φ.40.4/3/1031 – Ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό δημόσιο έγγραφο:

Δελτίο τύπου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:

Δεν υπάρχουν σχόλια: